Автор Тема: Проблем с разбиране на йерархията  (Прочетена 2177 пъти)

castadiva

  • Member
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблем с разбиране на йерархията
« -: март 04, 2010, 04:55:23 pm »
Здравейте, синът ми е в първи клас и има поведенчески проблем - не разбира и не спазва йерархията. Когато нещо не му харесва, обижда човека насреща без да се съобразява дали е другарче, родител, учител, млад или възрастен. Например, аз му казвам да си подреди стаята, той отвръща "ти си вещица" , като му кажа може ли така да говори на майка си, той се извинява и казва, че се е майтапил. Многократно сме говорили, как не трябва да обижда хората, как не е възпитано да се говори така, как трябва да слуша по-възрастните, след такав разговор той внимава как се държи, но след това пак почва да обижда. От две седмици почна да обижда и учителката си, да не я слуша, да пречи в клас, нещо което не се беше случвало досега. Тя ме пита имаме ли проблеми в къщи...там е работата, че нямаме. Не мога да си обясня тази промяна. Единственото, което ми хрумва е, че е преминал стресовия период на адаптация, установил е че се справя /което е вярно/, почуствал се е като удома си  и е почнал да се държи господарски. По-подобен начин се държи и с баща си, провокира го да го накаже, напр. отговаря с НЯМА, докато не си получи наказанието. Объркана съм. Не знам как да го науча на уважение и добро поведение. Някой би казал, че му липсват първите седем години. Там е работата, че той е от този тип хора, които мислят триизмерно /не мога да кажа дислексик, защото дислексията за момента не се проявява, с изключение на някои прояви на дезориентация/, никога говора не е бил водещ източник на знания при него, трупаше информация предимно през очите и с ръце, почна да води разговор на 3-4 години, т.е. през първите 3-4 години от живота му комуникацията ни беше изключително еднопосочна. Имам чувството че сега се оптива да установи своето място в света и това му поведение е резултата, но това не порменя факта, че се държи безобразно, а аз не знам как да му помогна. За превенция на развитието на дислексията работим с логопед, Благодаря .

etherapy

  • Global Moderator
  • Member
  • *****
  • Публикации: 1323
    • Профил
    • Ел. поща
Re: Проблем с разбиране на йерархията
« Отговор #1 -: март 05, 2010, 09:17:47 am »
Здравейте!
Благодарим Ви за доверието към този форум. Тъй като започвате от йерархията, уважението и спазването на норми в поведението в училище е важно да споменем, че училищната готовност включва и способността на детето да разбира социалната роля-ученик. Това насочва вниманието към предходните етапи, свързани с играта, където реално във взаимодействието с другите деца и възрастни детето учи и усвоява социалните роли.  Днес има много умни дечица, които влизат в класните стаи без да могат да разберат защо трябва да седят на този чин, защо не бива да обиждат, какво всъщност е тяхното място и роля. От друга страна вербалната агресия е модел, който децата усвояват много бързо и който ползват, за да излезнат от ситуации на несигурност. Така че, ако детето Ви както казвате през първите 3-4 години не е използвало речта като средство за комуникация и има специфични механизми, по които възприема и опознава света, то е твърде вероятно да свързва именно вербализирането новостта и несигурността. Можете да използвате безплатната си сесия тук в сайта, за да поговорите по-обстойно с психолог и да обсъдите конкретни стъпки за действие, включително и детска игрова терапия.
Хубав ден!